dinsdag 10 augustus 2010

OVER ROZEN.....

Welkom op mijn blog!
Rozen zijn door de eeuwen heen een geliefd onderwerp voor inspiratie vooral in de kunst, tuinarchitectuur, mode en parfum en vooral de liefde!
Ik laat je van alles wat zien, maar vooral van mijn papieren rozen. Ik maak mijn rozen naar voorbeeld uit de natuur, het papier kleuren op zich is al een feest. Van pastel tot levendige kleuren.
Dan het ontwerpen en het maken van de roos met een verbluffend resultaat. Doordat het handwerk is wat ik maak, wordt iedere roos steeds een beetje anders. Het is een uitdaging voor me om steeds weer nieuwe soorten rozen te ontwerpen. Mijn lievelingsrozen zijn de antieke rozen met de vele weelderige blaadjes in het hart. Deze rozen zijn een paar eeuwen terug voor het eerst in Frankrijk gekweekt en later ook in Engeland. Old roses! En ze geuren ook nog heerlijk.
Heerlijk romantisch en prachtig om naar te kijken.


Marie Antoinette, was koningin van Frankrijk rond 1700
hield ook al zo van rozen in de tuinen en ook in de kunst en op kleding verwerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten