maandag 26 november 2012

Rozentaarten........ mijn nieuwe baksels


Het ruikt vandaag heerlijk naar rozentaart bij ons in de keuken. Want er moeten veel gebakken worden voor de feestdagen.

Er zitten veel rozen van papier tussen, maar ook van allerlei stofjes en kant die ik maak voor mijn vintage boeketjes.


Dit jaar gebruik ik veel sieraadjes, ornamentjes en ben gek op camees, linksonder heeft mijn dochter gemaakt. Door de jaren heen heb ik veel sieraden verzameld en degene die ik niet meer draag passen heel erg mooi bij de rozen.

Juist de kleine details vind ik zo leuk om te maken.

Kleine oude koekvormpjes, tipje van de sluier: gaatjes erin boren en pareltjes rijgen.




                                                        Liefste Roos, je knoppen zullen
                                                        Als ze langzaam opengaan
                                                        en hun kelkjes openslaan
                                                        de volmaakte bloem onthullen.











29 opmerkingen:

  1. Hvor er det smukt Janny, du er bare så kreativ, og din datters kameer er meget smukke (jeg har jo en af dem, på den skønne æske du sendte mig) jeg nyder altid at besøge din blog.
    knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral zo mooi en sfeervol!!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Janny,
    Eerst dacht ik dat je èchte rozentaarten bakte omdat het toch deze rozen essence geeft. Erg populair in het midden oosten. Heb het ook in een flesje in de koelkast. Je kunt rozenblaadjes ook eten hoor. Mits onbespoten natuurlijk; dus uit eigen tuin om zeker te zijn!
    Lief je ideetjes.
    Fijn weekend met lieve groetjes,
    Mariette

    Ben aan het opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja weet ik wel, Frankrijk en zeker het zuiden is helemaal thuis in de "cuisine" met rozen.

      Verwijderen
  4. Het is weer een geweldig mooie bloemenpracht Janny, ook ik kan nooit genoeg krijgen van fraaie sierraden en cameo's! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er ook weer prachtig uit, hoor!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingen maak je elke keer weer ,mooi ook de sieraden die je er in verwerkt.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je inspiratie is ook oneindig!
    Dit ziet er ook weer prachtig uit!
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er prachtig uit ...heerlijk creatief weer bezig geweest ....prachtig om kado te geven voor de feestdagen ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Janny,
    Dat ziet er weer erg mooi uit, mooi cadeau om te geven, en gezellig om in je huiskamer te zetten.
    Chapeau hoor.
    Gr. Ineke (uit het herfstachtige zuiden)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Janny,

    Mag ik een stukje proeven???

    De eerste foto lijkt wel of je rozen van schuimsoesjes zijn,vooral de kleur ervan. Ook de ornamentjes en vooral die op een cakevormpje zijn zo mooi.
    Trouwens een goed idee om een rozentaart te maken.....

    liefs
    en een fijn Zondag

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jenny,

    Ook dit idee is weer geweldig.
    Gr Bets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Janny

    Wat prachtige taarten, je bent zooo creatief :)

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee en een camee fascineert mij ook altijd enorm,ik vindt het zoiets romantisch hebben...groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi idee, Janny, je rozentaarten zijn prachtig ... en zo romantisch !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig idee om rozen taartjes te maken zeg! Erg toevallig ook!!! Lig je nu toch vooraan ;-)
    Gefeliciteerd! Super gaaf blog......

    Groetjes Amelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed idee, rozentaarten!!

    Ik heb even een oudere post van je gedeeld op Facebook. Je maakt zulke mooie rozen, dat moet iedereen zien!!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er weer prachtig uit Jannie, en zo lekker calorie arm hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie taartjes!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat kan jij prachtige rozen maken Jannie. Ik kom hier maar eens vaker een kijkje nem op je mooie blog. En nog bedankt voor je berichtje. Ik ben geen franse Brie hoor! Hahaha. Ik heet eigenlijk Brigitta, maar iedereen noemt me Brie.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wowwwww Janny wat zijn deze gaaaaaaf vooral op die tulband superrr !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijk taartje.
    Ik lust wel een roosje ;-)
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jouw baksels zijn veel te mooi om te worden opgegeten :)! Lieve groetjes, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Janny,
    bedankt voor je reactie, stuur je me svp een email? Dan komt het muziekpapier jouw kant op.
    irascreacorner@xs4all.nl
    Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie rozenbaksels, je zou er zo een hapje uitnemen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Was stiekem aan het hopen dat het een echte eetbare taart was... maar deze is ook wel ok ;-)

    BeantwoordenVerwijderen