woensdag 21 november 2012

Kerstboompjes van Marie-Antoinette

Kleine kerstboompjes uit het boudoir van Marie-Antoinette met roosjes van papier en kant.


Oude tule die ik gevonden heb op een brocante in Parijs. Alleen het snuffelen al op zo'n brocante vind ik een feest en daarna er iets leuks van maken.





Deze boompjes heb ik gemaakt van hele oude tule uit Parijs.
En de roosjes zijn van papier. De boompjes zijn hooguit 20cm hoog.
Het zijn kleine tafelkerstboompjes. Marie-Antoinette vond het leuk om ze in haar boudoirtje neer te zetten.



Het mooie beeldje op de achtergrond heb ik eens van Nelleke van "echte poppenliefde" gekregen tijdens een workshop.
Roosje van papier

Ik maak ze ook op verzoek........


Mijn kerstboompjes van verleden jaar.......

Ik kan nog eindeloos door fantaseren over het onderwerp Marie-Antoinette, sinds ik er de eerste keer mee begonnen ben op mijn eerste blogbericht in 2010. Dat is in Frankrijk ook luilekkerland voor mij wat dat betreft.






19 opmerkingen:

  1. Al is het niet mijn smaak, toch vind ik het wel heel knap gemaakt hoor!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn smaak is het wel :-) Schitterend gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Janny,
    Ja, Marie Antoinette heeft nog stééds iets te bieden aan zoveel vrouwen die ook iets met romantiek hebben.
    Ik bewonder je creativiteit maar je zit ook in het goeie land voor mooie accessoires.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hver gang jeg kommer ind på din blog, glæder jeg mig over de dejlige roser og farver, det er ren romantik. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Janny,

    Dat heb je mooi gedaan!! Heel sierlijk...Ga je er nog meer maken? Weet je dat er hier nu best vaak dat soort beeldjes te koop aangeboden worden? Bij jullie In Frankrijk ook?
    Marie Antoinette is een echt begrip geworden ja,je bent daar een echte trentsetter in geweest in combinatie met je rozen.

    lieve groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och wat heb je dat weer mooi gedaan.
    Ik ben er jaloers op hoor.
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeeeeel gaaaaaf gemakt Janny prachtigggg met dat oude tule, passen geweldig bij die beeldjes !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Janny, wat heb je dat weer mooi gemaakt. Om zulke kerstboompjes te maken van oude tule. geweldig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kerstboompje vind ik super romantisch!!
    Echt heel mooi gedaan!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een magische mooie kerstboompjes, Ira! Vooral Ira (ook een echte Marie-Antoinette fan) zal zich hier helemaal in kunnen vinden, hihihi. Lieve groetejs, Odetta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Natuurlijk weer prachtig Janny!! i am loving it!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marie-Antoinette is dus al klaar voor de kerst.
    Leuke boompjes joh!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk dat je ook de kerstsfeer hier in kwijt kan, mooi gemaakt!!
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige kerstboompjes al zit ik nog even tussen de pepernoten en muisjes en chocoladeletters ,al zijn de kerstkriebels er wel maar wil de sint wel te ere houden ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja Sinterklaas is natuurlijk ook heel erg leuk, al wordt het in Frankrijk niet gevierd. Ik vind Rozen met pepernootjes niet zo'n leuke combinatie, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sorry dat ik je niet meer heb kunnen bezoeken in de afgelopen week, zat voor m'n werk in het buitenland. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt allemaal! Je bent goed bezig met al dat moois! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oooo wat een leuk idee .. lijkt me zo geweldig om daar robnd te struinen naar verschillende spullen die je kunt gebruiken om te freubelen .... heerlijk .. groetjes viana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha, wat leuk...het lijken wel suikergoedboompjes...leuk gedaan.
    Jij kan ook echt elk 'thema' verwerken met rozen en tule en kant enzo..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. How lovely Janny,
    your Christmas trees are adorable.
    Love and hugs
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen