dinsdag 31 mei 2011

Mijn rozentuin in Frankrijk

Mijn rode rozen geuren lekkerst, heel intens van geur. Deze rozen zijn vernoemd naar de tuinen van het oude pauzenpaleis in Avignon, daar heb ik ze ook gekocht.

Bij de eeuwenoude moerbeiboom heb ik sprookjesachtig kleine klimroosjes geplant.

Alleen de rozen in het theepotje zijn van papier deze keer. De rozen bloeien zo mooi nu met dat prachtige weer bij mij in Frankrijk. Ik heb ze allemaal zelf geplant en die rechtsonder lijkt wel geschilderd, maar hij is echt. Ook de heerlijk geurend jasmijn erbij.

12 opmerkingen:

  1. Lieve Janny,

    Ja, diezelfde jasmijn hebben wij om onze slaapkamerdeuren (French doors) naar het balkon toe. Ze geuren zó mooi maar bij ons zijn ze al lang weer uitgebloeid.
    Je rozen zijn ook allemaal even mooi, met name die rode uit Avignon van de pauselijke residentie van weleer. Ja, die heren omgaven zich met pracht en praal. Onze monden vielen zowat open toen we het Vaticaan bezochten. Schrijnend contrast met de gewone burger en zéker ten tijde van Avignon etc. Nu hebben we allemaal een zekere weelde en gemak om ons leven te veraangenamen maar destijds hadden de burgers enkel een gevulde maag en zelfs dàt niet gegarandeerd...

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een weelde al die rozen.
    Super geweldig om daar tussen te lopen en ze te ruiken.
    Jammer dat we geen geur internet hebben ((-;

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful roses Janny!!! and your paper roses are incredible pretty and natural!!
    hugs from chile

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Janny, de rozenpracht bij jullie in Frankrijk. Je kan goed zien dat de temperatuur daar toch aangenamer is dan in nederland als alles nu al zo fantastisch in bloei staat. Wat een genot!!!!! je hebt er ook schitterende foto's van gemaakt.

    Een fijne week,
    Lieve groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw..Janny,wat mooi allemaal...gewoon jammer dat er geen geuren uit mijn computer komen...maar alleen al door het zien van deze rozen...kan ik het bijna ruiken. Bedoel je echt...dat alle drie die rozen in het theepotje van papier zijn??ze lijken weer zo echt!

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat super mooie foto's wat een beziet z'n tuin! Ze zien er zo mooi uit dat ik eerst dacht dat jij ze gemaakt had ihihihi, lieve groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een romantische tuin, Janny, je rozen zijn prachtig !
    En wat een heerlijk parfum moet dat zijn, zeker met de jasmijn erbij !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Janny,

    Wat een prachtige tuin moet dat zijn met al die rozen, super romantisch en oh zo mooi! Ik volg je blog al een paar weken en het is elke keer een lust voor het oog. Spijtig dat ik je workshops niet kan volgen want die rozen van jou zou ik ook graag willen maken. Van Antwerpen is het een beetje ver denk ik.

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve janny,

    Wat een prachtige fotos!! En dank je wel voor het stukje groen :-)

    xoxox Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze doen het goed hoor, en een goede keuze om bij die oude moerbei boom een ramblertje te planten, nog 1 paar jaartjes, en dan is het 1 grote witte wolk bovenin..ik heb er hier zo 1 in een mirabelle, de boom heeft er geen last van, en moooooi dat dat is, hij bloeit nu ook, alleen nog niet helemaal,
    De eerste rozen zijn hier al aan het uitbloeien, toch raar dat ik op sommige blogs lees dat de eerste nog open moeten komen, hier zijn ze al bijna weg.. toch een groot verschil tussen Noord en Zuid-nederland.
    Het heeft hier onder Breda ook nog steeds niewt geregend, ja een paar mm maar niet noemenswaardig, dus we hebben hier nu het Franse weer ook :)
    Zo'n Jasmijn heb ik in het kasje staan, en die bloeit dua ook al een week of 3, loopt nu op een einde, en heel het kasje ( serre) geurt naar die jasmijn, lekker joh...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig mooie rozen en bloemen heb jij in je tuin...dat is genieten!
    Die ene lijkt inderdaad nét geschilderd...prachtig!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige rozentuin!!!
    Ik was zojuist even op je blog aan het kijken toen mijn dochter naast me kwam zitten.
    Ze wilde even meekijken, dus liet ik haar je handgemaakte rozen zien.
    Ze geloofde haast niet dat ze van papier zijn gemaakt!
    Ze zijn net echt zei ze, dus een complimentje van mijn dochter voor jou en je prachtige rozen!
    Fijn weekend Janny, leuk dat je altijd weer even langs komt op mijn blog en een berichtje achterlaat!

    Liefs van Michelle♥

    BeantwoordenVerwijderen